Zdravá výživa zaručuje silný organismus odolný proti nemocem. Bystrou, jasnou mysl. Pevné zdraví. „Mladistvé“ stáří neboli prodloužené období tvůrčího života a schopnost pracovat. K tomu, abyste si udrželi váhu nebo jedli zdravě, stačí dodržovat několik důležitých pravidel při stravování bez toho, abyste přišli o radost z jídla. Možná budete překvapeni, že zdravá výživa může být velmi chutná a uspokojí i gurmány. Pokud si stále říkáte jak zhubnout nebo jak být zdravější je přechod na redukční jídelníček to pravé. Jíst bychom měli pravidelně, pětkrát až šestkrát denně a menší porce. Snídaně může mít větší podíl sacharidů, doplněných bílkovinou a ovocem. Ke svačině se doporučuje porci zeleniny nebo ovoce, k obědu kousek masa, případně ryby, můžeme volit i vnitřnosti. K tomu velkou porci zeleniny a klasickou přílohu – pokud si někdo hlídá váhu, tak jen poloviční porci – a čerstvý zeleninový salát. Z příloh bychom měli dávat přednost bramborám, celozrnným obilovinám. Odpolední svačina by měla být zeleninový salát, případně doplněný malým kouskem sýra nebo ryby. Kdo si hlídá váhu, nebude jíst sacharidy, místo přílohy volí jen zeleninový salát. Dvě hodiny před spaním bychom měli sníst ještě druhou večeři, a to už jen něco lehkého, kousek zeleniny nebo sušeného ovoce.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.