Oblíbenost Amazon Tržiště za uběhnutý rok udělala z Amazonu daleko atraktivnější destinaci pro obchodníky z kamenných obchodů. V nedávném sloupci jsem diskutoval o příkladu jednoho obchodníka, který se spoléhá na Amazon, aby tak mohl doplňovat jeho off-line operace. Nedávno zveřejněná data naznačují tomu, že Amazon představuje opravdu velkou příležitost pro prodejce, kteří s ním mohou přilákat daleko více příležitostí k obchodu tím, že budou mít na této webové stránce upevněnou svou přítomnost. Jak již bylo hlášeno na Marketplace Pulce, sedmdesát osm procent vyhledávání klíčových slov, které jsou činěny na Amazonu, je neznačkových a nefiremních. Jinými slovy, většina lidí vyhledává produktové kategorie, jako například „AAA baterky“ a „pánská trička“, namísto toho, aby se pokusili hledat názvy specifických značek a firem. Nyní zvažte fakt, že Amazon předběhl Google jako nejoblíbenější destinace pro lidi, kteří dělají produktová vyhledávání. Obchodníci z kamenných prodejen proto musí začít vidět Amazon jako platformu, kde se nejen prodává zboží, ale také buduje reputace firmy. Pokud se tím budou prodejci řídit, mohou vytvořit velice zajímavý cyklus úspěchu.
 

Tady je způsob, jakým prodejci mohou vyhrát na Amazonu

 
Vyhrávání na Amazonu není zas tak odlišné od používání digitálních médií mimo Amazon. Musíte přilákat nějaké zákazníky a udržet si je. Samotné základy jsou ty samé, dokonce, i když se pravidla liší z platformy na platformu.
 

Přilákání zákazníků

 
Už jste o tom jistě slyšeli – kolikrát? – ohledně Google, Facebooku a ostatních digitálních platforem, které přitahují a převádějí zákazníky, všechno je to jenom o tom kombinovat organické a placené mediální strategie se správou zákaznických recenzí.
 

  • Optimalizujte pro vyhledávání. Například optimalizujte produktové titulky a produktové popisky kategorií, abyste zodpověděli na sedmdesát osm procent nefiremních vyhledávání, které se objevují na Amazonu. Ujistěte se, že zahrnete krátké a srozumitelné popisky toho, co váš produkt dělá / představuje, jak moc daného produktu je dostupného a záleže na vaší kategorii – kritické detaily jako například barva produktu, velikost a cena, všechno tohle vás udrží v tom, že budete zvažovat pro daleko detailnější obecné vyhledávání jako „pánská trička střední velikosti“. Určitě se dívejte pozorně na to, jakým způsobem spravujete Amazon backend klíčová slova, což jsou klíčová slova, která používáte na konci vašich obchodních účtů. A, ve věku vizuálního vyprávění, je velice důležité použít silné a jasné obrázky, které dovolí nakupujícím učinit detailní porovnání vašich produktů.
  • Kapitalizujte na Amazon Advertising. Amazon se zakousává do dominance Google a Facebooku a jejich on-line inzerce, jak jsem již diskutoval v jednom předešlém článku minulý rok. Jeho podíl na digitální inzerci, byť je malý, exponenciálně roste a čím dál více krade z rukou Google. A během několika minulých let, Amazon zveřejnil celou škálu inzerenčních produktů pro byznys a firmy, ať už prodávají produkty na Amazonu či ne.  Mezi těmi nejpopulárnějšími Amazon produkty v Amazon ADvertising se řadí: Sponzorované produkty, které činí možné pro firmy propagovat produkty nakupujícím, kteří vyhledávají s relevantními klíčovými slovy nebo se právě dívají na podobný produkt na Amazonu. Objevují se jako inventáře spolu s výsledkem vyhledávání. Lidé, kteří kliknou na Sponzorované produkty a jejich položky, jsou zavedeni do vašeho inventáře. Na druhou stranu, reklamy zobrazení nabízejí relevantní reklamy nakupujícím, kteří se aktivně dívají na specifické produkty – a tento obsah se poté objevuje v produktovém inventáři konkurenta. Tohle je ale pouze několik málo produktů dostupných v celé řadě rychle rozšiřujících se sad nástrojů Amazonu.
  • Mějte na paměti vaše recenze. Zákaznické recenze na Amazonu fungují úplně stejným způsobem, jako na GOogle: navyšují vaše šance zvolení, učiní váš produkt viditelnější. Dokonce je pravda, že recenze jsou mezi těmi nejdůležitějšími hodnotícími faktory algoritmu vyhledávání A9 od Amazonu. Naneštěstí neetické firmy se neustále pokoušejí obehrát systém s falešnými recenzemi. Avšak falešné recenze nejsou důvodem ignorovat silný program recenzí. Je velice důležité proaktivně spravovat recenze – a ano, spravováním recenzí myslím to, že se budete ptát zákazníků na recenze, dokud tedy budete splňovat smluvní podmínky Amazonu (jako například používání Seller Central Buyer Message Systém).

Jak si udržet zákazníky

 
Udržení zákazníků je o tom být neustále pozorný a je to také o neustálém monitorování výstupů z recenzí zákazníků, abyste tak mohli zlepšit vaše produkty a služby. Tady je ještě jeden důvod, proč správa vašich zákaznických recenzí / hodnocení na Amazonu je velice důležitá a stejně tak i dalekosáhlá: jsou základním kamenem pro vaši reputaci.
 
Pětihvězdičkové recenze samy o sobě neznamenají tak moc. Avšak vzorec recenzí v určitém období vám dává velice cenné nestrukturalizované data, která můžete a měli byste použít  ke zlepšení vašich služeb,  ať už potřebujete oceňovat produkty pro větší konkurenceschopnost, chcete trochu vylepšit výběr inventáře nebo zlepšit vaše praktiky naplnění očekávání zákazníka.
 
Recenze pomáhají vytvářet cyklus na Amazonu: čím pozitivnější recenze získáváte, tím je větší pravděpodobnost, že se ty nefiremní vyhledávání dostanou právě na vaši stránku obchodníka. Když lidé přijdou na vaší webovou stránku a spatří ty kladné recenze, je zde daleko vyšší šance, že si něco z toho, co prodáváte, koupí. Recenze, zase na druhou stranu, také dávají jistou zpětnou vazbu, která vám pomůže zlepšit vaše produkty a služby, což povede k daleko pozitivnějším recenzím.
 
Avšak tento cyklus nejde vytvořit bez toho, že nebudete používat výstupy z těchto recenzí ke zlepšení. 
 

Co byste měli dělat dál.

 
Je tu ještě jedna velká výhoda toho, že máte svou stránku na Amazonu: ochráníte sami sebe od neustálého rozšiřování Amazonu do fyzického obchodování skrze operace jako jeho kamenné knihkupectví a Amazon Go pro nakupování koloniálu a běžného zboží. Pokud tedy budete dobře zavedený prodejce se silnou místní přítomností, budete mít výhodu – a vy tak na ní můžete kapitalizovat tak, že se budete spoléhat na vaše přední linie, které budou spravovat produktová naplnění zákazníků pro vaši on-line přítomnost.  Avšak tato výhoda nemusí trvat dlouho. Správný čas je právě teď, abyste jednali a chopili se výhody síly největší obchodnické on-line platformy na světě.

Ohodnoťte příspěvek